- Враховуйте труднощі адаптаційного періоду, вікові особливості п’ятикласників при виборі термінології, доборі методичних прийомів.
- Не перевантажуйте учнів надмірними за обсягом домашніми завданнями, дозуйте їх з урахуванням рівня підготовки учня.
- Стежте за темпом уроку — високий темп заважає багатьом дітям засвоювати матеріал.
- Налагоджуйте емоційний контакт з класом.
- На засіданнях методичних об’єднань, класних та шкільних нарадах відпрацюйте єдині вимоги до учнів (дотримуйтесь єдиного орфографічного режиму, критеріїв оцінювання).
- Продовжуйте розвиток та формування ключових компетентностей дітей.
- Налагоджуйте емоційний контакт з батьками школярів.
- Ніколи не використовуйте оцінку як засіб покарання учня. Оцінка досягнень повинна орієнтуватися на успіх, сприяти мотивації навчання, а не її зниженню.
- Фіксуйте позитивну динаміку в розвитку кожного учня
(не порівнюйте Катерину і Миколу, а порівнюйте Миколу сьогодні і вчора).
- Розвивайте навички самоконтролю, вміння оцінювати свою роботу й роботу класу. Не бійтеся визнавати свої помилки. Постійно аналізуйте «плюси» і «мінуси» у своїй роботі.
- Використовуйте різні методики в групах, парах, індивідуально.
- Не утворюйте психотравмуючих ситуацій при виставленні оцінок за контрольні роботи, семестрові тощо.
Виставляйте оцінки не формально, а з урахуванням особистісних досягнень кожного учня.