Рекомендації психолога вчителям – предметникам

  1. Враховуйте труднощі адаптаційного періоду, вікові особливості п’ятикласників при виборі термінології, доборі методичних прийомів.
  2. Не перевантажуйте учнів надмір­ними за обсягом домашніми завданнями, дозуйте їх з урахуванням рівня підготовки учня.
  3. Стежте за темпом уроку — висо­кий темп заважає багатьом дітям засвоювати матеріал.
  4. Налагоджуйте емоційний контакт з класом.
  5. На засіданнях методичних об’єд­нань, класних та шкільних нара­дах відпрацюйте єдині вимоги до учнів (дотримуйтесь єдиного орфо­графічного режиму, критеріїв оці­нювання).
  6. Продовжуйте розвиток та форму­вання ключових компетентностей дітей.
  7. Налагоджуйте емоційний контакт з батьками школярів.
  8. Ніколи не використовуйте оцін­ку як засіб покарання учня. Оцін­ка досягнень повинна орієнтуватися на успіх, сприяти мотивації навчання, а не її зниженню.
  9. Фіксуйте позитивну динаміку в розвитку кожного учня

(не порів­нюйте Катерину і Миколу, а порів­нюйте Миколу сьогодні і вчора).

  1. Розвивайте навички самоконтролю, вміння оцінювати свою ро­боту й роботу класу. Не бійтеся визнавати свої помилки. Постій­но аналізуйте «плюси» і «мінуси» у своїй роботі.
  2. Використовуйте різні методики в групах, парах, індивідуально.
  3. Не утворюйте психотравмуючих ситуацій при виставленні оцінок за контрольні роботи, семестрові тощо.

Виставляйте оцінки не фор­мально, а з урахуванням особис­тісних досягнень кожного учня.