ЗАТВЕРДЖЕНО
на засіданні методичної
комісії вчителів суспільно-гуманітарного циклу
Протокол №1 від 07.09.2021 р.
Голова комісії Ястремська Л. М.
План
роботи методичної комісії
вчителів суспільно – гуманітарного циклу
Новояворівського ліцею
- IV. Інформація про вчителів української мови і літератури,
зарубіжної літератури , історії та основ правознавства
Новояворівського ліцею
№
з/п |
Прізвище, ім’я, по бат батькові |
Звання, кат категорія |
Стаж |
Проблема |
1. |
Білокопита Марія Василівна |
в/к «Старший вчитель» |
26 р. |
Виховання почуття здорового патріотизму і національної самоідентичності на уроках української мови та літератури |
2. |
Винарчик Оксана Євгенівна |
I кат. |
8р. |
Використання краєзнавчого матеріалу на уроках історії |
3. |
Вус Світлана Володимирівна |
в/к «Старший вчитель» |
28р. |
Розвиток критичного мислення на уроках зарубіжної літератури |
4. |
Грабовська Леся Василівна |
в/к «Старший вчитель» |
27 р. |
Розвиток мовленнєвої культури учнів |
5. |
Шипка Наталя Михайлівна |
в/к |
16 р. |
Народні пісні у творчості українських письменників |
6. |
Стасів Ольга Володимирівна |
в/к «Старший вчитель» |
23 р. |
Розвиток творчих здібностей на уроках української мови та літератури
|
№
з/п |
Прізвище, ім’я, по бат батькові |
Звання, категорія |
Стаж |
Проблема |
7. |
Шевчик Мар’яна Григорівна |
в/к, Старший вчитель» |
26 р. |
Інтерактивні технології на уроках української літератури |
8. |
Ястремська Леся Михайлівна |
в/к, «Старший вчитель» |
24 р. |
Проблемне вивчення літератури у старших класах |
9. |
Рак Оксана Іванівна
|
в/к «Старший вчитель» |
40р. |
Виховання вдумливого читача на уроках літератури |
10. |
Мальчин Мирослава Михайлівна |
I кат. |
12 р. |
Розвиток критичного мислення та формування духовних цінностей особистості на уроках зарубіжної літератури
|
11. |
Івахів Ірина Ярославівна |
спеціаліст |
3 р. |
Розвиток духовності особистості засобами мистецтва слова на уроках української літератури
|
12 . |
Мельник Ніна Дмитрівна |
в/к, «Вчитель- методист» |
42р. |
Самостійна робота та використання елементів інтерактивної методики на уроках історії |
№
з/п |
Прізвище, ім’я, по бат батькові | Звання, кат категорія | Стаж | Проблема |
13. |
Кузьо Ольга Євгенівна |
в/к |
23 р. |
Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках історії |
14. |
Барбара Михайло Михайлович |
в/к, «Старший вчитель» |
38 р. |
Виховання патріотизму та національної свiдомостi на уроках історії та правознавства |
15. |
Шапельська Наталя Василівна
|
спеціаліст |
6 р. |
Формування критичного мислення на уроках історії |
I.Вступ
У 2021 – 2022 н. р. методична комісія вчителів української мови і літератури, історії, основ правознавства та зарубіжної літератури Новояворівського ліцею складатиметься з вчителів НВК.
У цьому навчальному році ОМК працюватиме над проблемою:
«Розвиток креативного потенціалу учнів на уроках суспільно-гуманітарних предметів».
Завдання методичної комісії на 2021-2022 н .р.:
- Реалізація Державних освітніх стандартів і впровадження інноваційних технологій у роботі.
- Підвищувати роль предметів суспільно-гуманітарного циклу
- Створювати умови для розкриття духовного і естетичного потенціалу учнів, формування національної ідентичності і почуття патріотизму на уроках та позакласних заходах.
- Удосконалювати структуру та методи посилення уроків різного типу, активно зміцнювати між предметні взаємозв’язки, активізувати позакласну роботу.
- Створювати належні умови для самореалізації учнів, що мають нахил до суспільно-гуманітарних наук, через участь в конкурсах, олімпіадах, районних та обласних конкурсах
- Формувати в учнів уміння самостійно поповнювати знання, застосовуючи їх у своїй практиці.
- Звертати більше уваги на диференційований підхід до слабо встигаючих учнів.
- Традиції і новаторство у навчально-виховному процесі.
- Здійснення нових підходів до організації навчання й виховання.
- Постійно дбати про підвищення свого фахового рівня
Не зупинятися в пошуках, творити себе, бути щасливим і дарувати щастя іншим-тільки так можна відчути задоволення від своєї праці й побачити вогники вдячності в очах своїх учнів.
II. Мета діяльності
методичної комісії
вчителі суспільно-гуманітарного циклу
- Вивчення особливостей змішаного навчання та освоєння методів дистанційного навчання;
- Забезпечення безперервного удосконалення якості викладання, підвищення рівня проведення уроків;
- Впровадження інноваційних технологій навчання, використання найбільш доцільних форм і методів навчання;
- Розвиток творчих здібностей учнів для успішного оволодіння іншими освітніми галузями знань і забезпечення безперервної освіти;
- Створення оптимальних умов для розвитку та самореалізації учнів;
- Виховання потреб до навчання упродовж усього життя, свідомого ставлення до навчальної праці;
- Інтелектуальний розвиток учнів , виховання позитивних рис характеру;
- Впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної освіти й нових навчальних програм з усіх базових дисциплін.
III. Пандемія COVID-19 як основний виклик системі освіти
у 2021-2022 н. р.
Світова освітянська спільнота зіштовхнулася в 2020 році з глобальним викликом, зумовленим пандемією, спричиненою поширенням коронавірусу SARS-CoV-2. Уряди більшості країн виявилися не готовими до такої масштабної пандемії, їхні практичні заходи формувалися ситуативно. Для протидії поширенню COVID-19 практично в усьому світі заклади освіти були тимчасово закриті. В Україні, за практикою зарубіжних країн, заклади освіти також були тимчасово закриті, навчальний рік 2019/2020 було завершено у дистанційному режимі. Дистанційний режим навчання, нові вимоги до забезпечення освітнього процесу стали викликом для вітчизняної системи освіти. Пандемія вплинула на звичні режими життя учнів/студентів, їх родин, викладачів, зумовила далекосяжні економічні та суспільні наслідки, загострила низку соціально-економічних питань, серед яких: -рівність доступу до навчання (різний рівень забезпеченості родин засобами для дистанційного навчання та неоднаковий доступ до якісного Інтернету); -забезпеченість школярів повноцінним харчуванням (певна категорія дітей харчувалася безкоштовно у школах); -надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами (діти з певними нозологіями не мають можливості отримувати освітні послуги дистанційно); -додаткові потреби домашнього догляду за дітьми (передусім стосується сфери дошкільної та початкової освіти); -інші соціально-економічні проблеми, зумовлені пандемією. Найбільш негативний вплив пандемії відчули діти, які перебувають у складних соціально-економічних умовах. Пандемія для таких дітей фактично перервала освітній процес, позбавила їх доступу до безкоштовного харчування, загострила проблеми з доглядом за ними, посилила економічні труднощі для їх батьків, які не змогли працювати та/або втратили роботу/бізнес.Уряд України досить швидко та адекватно відреагував на нові виклики, здійснив заходи, необхідні для забезпечення неперервності освітньої процесу. У період тривалого карантину у мережі Інтернет стали доступними уроки у цифровому форматі та онлайн ресурси для дистанційного навчання школярів. Також МОН врахувало фактор відсутності домашніх комп’ютерів із доступом до мережі Інтернет у частини учнів, особливо в малозабезпечених родинах та сільській місцевості. Було прийнято рішення про запровадження трансляції уроків для всіх класів з використанням можливостей телебачення. Зокрема, починаючи з 17 березня, низка телеканалів забезпечила трансляцію уроків із дисциплін, з яких учні мали складати ЗНО: українська мова та література, біологія, математика, історія. Міністерство провело перемовини з керівництвом провідних освітніх онлайн-платформ, результатом яких стала доступність освітнього контенту для широкого освітянського загалу та школярів. Серед сайтів-партнерів, які надали відеоконтент для трансляцій, платформа BeSmart (https://besmart.study); студія онлайн-освіти EdEra (https://www.ed-era.com); платформа масових відкритих онлайн-курсів Prometheus (https://prometheus.org.ua); платформа безкоштовних вебінарів з підготовки до ЗНО iLearn (https://ilearn.org.ua) тощо.
- Поряд із зробленим, у 2021-2022 н. р. залишається необхідність подальшого опрацювання та розв’язання ряду наступних завдань:
- -забезпечення освітнього процесу та догляду за дітьми у закладах дошкільної освіти;
- -забезпечення надання освітніх послуг для дітей, які опинилися у
- складних життєвих умовах та дітей з особливими освітніми потребами;
- -забезпечення освітнього процесу у закладах професійної (професійно-технічної) освіти в частині організації практичних занять, що потребують фізичної присутності учнів;
- -забезпечення практичних та лабораторних занять у закладах вищої
- освіти (тренування пілотів, лабораторні роботи для здобувачів освіти природничо-математичного спрямування, практичні роботи студентів-медиків у лікарнях тощо);
- -запровадження нових процедур отримання наукових ступенів в умовах карантину;
- -матеріально-технічне забезпечення закладів освіти в умовах карантину (засоби для дистанційного та онлайн навчання, доступ до мережі, санітарно-гігієнічні засоби тощо).
Розв’язання вищезазначених проблем лягає на плечі МОН та місцевих органів управління освітою. Доцільним є урахування місцевих особливостей, зокрема в частині матеріально-технічної забезпеченості закладів освіти, наповнюваності класів та врахування епідемічного стану в регіоні. На сьогодні відповідні рішення стосовно чіткого зрозуміння можливостей нівелювання основних ризиків пандемії, забезпечення неперервності та якості освітнього процесу у закладах освіти України в 2021/2022 н. р. активно формуються.
План засідань методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарного циклу
I засідання
Тема: Освітня і самоосвітня діяльність вчителя в контексті розвитку інноваційного потенціалу
Вересень | |||
№
з/п |
Зміст роботи | Дата, місце проведення | Відповідальні |
1. | Аналіз роботи методичної комісії за минулий навчальний рік | 14.09.2021
Новояворівський ліцей |
Кузьо О.Є.
Шевчик М. Г. |
2. | Обговорення і затвердження плану роботи методичної комісії на 2021 – 2022 н.р. | Члени комісії | |
3. | Вибори нового голови методкомісії.
Ознайомлення з методичними рекомендаціями щодо особливостей викладання предметів суспільно- гуманітарного циклу у 2021-2022 н.р.
|
Шевчик М.Г.
|
|
4. | Методичні діалоги.
Обговорення та ознайомлення: 1. Індивідуальних методичних тем,над якими працюють вчителі; 2. Змін у програмах і підручниках ; 3. Особливостей викладання предметів суспільно-гуманітарного циклу |
Члени комісії
Голова МО Ястремська Л.М. |
|
5.
6
|
Календар пам’ятних дат на 2021-2022н.р.
Урок пам’яті в 10-х класах: «Бабин Яр: пам’ять на тлі історії»
|
14.09.2021
29.09.2021 |
Мельник Н.Д.
Мельник Н. Д. Барбара М.М.
|
7
8.
|
Організація дистанційного навчання у ЗЗСО в умовах пандеміїCOVID-19 .(доповідь) Особливості змішаного навчання (доповідь) |
Шапельська Н.В.
Винарчик О.Є.
|
|
9.
|
Аналіз результатів ЗНО з предметів суспільно-гуманітарного циклу за 2020-2021 н.р. |
|
Члени комісії |
|
|
ІІ засідання Тема: Навчання в умовах карантину. Активізація пізнавальної діяльності учнів засобами ІКТ
|
|||
Листопад | |||
№ з/п | Зміст роботи | Дата, місце
проведення |
Відповідальні |
1. |
Обговорення роботи вчителів з обдарованими дітьми. Підготовка та участь учнів у I-III етапах предметних олімпіад та конкурсів ім.П.Яцика,Т.Шевченка |
01.11.2021
|
Члени комісії Голова МК Ястремська Л. М. |
2. |
Патріотичний виховний захід «Любіть Україну» (8іф(б) клас)
|
04. 11. 2021 |
Шапельська Н.В. |
3. |
Відкритий урок «Способи дієслів: дійсний, умовний, наказовий» |
05.11.2021
|
Івахів І. Я.
|
4. |
Конкурс читців поезій про мову «Лунай, величне наше слово»
|
08.11.2021 |
Івахів І. Я. |
5. | Брейн-ринг «Мовознавчики» (5-і класи) | 12.11.2021 | Білокопита М. В.
Грабовська Л. В. |
6. | Відкритий урок «Погляд сучасного читача на героїв твору «Наталка Полтавка»» | грудень | Шевчик М. Г. |
ІІІ засідання
Тема: Компетентнісно орієнтований підхід до навчання
|
||||
Лютий | ||||
№ з/п | Зміст роботи | Дата, місце
проведення |
Відповідальні | |
1. |
Інтелектуальна лінгвістична гра «Мовосад» (5-Б клас) |
04. 02. 2022
Новояворівський ліцей
|
Вус С. В.
|
|
2. |
Літературна вікторина «Подорож у казку» (5 клас)
|
10.02.2022 |
Мальчин М. М. |
|
3.
|
Літературно-музична композиція «О слово рідне, хто без тебе я?» |
21.02.2022 |
Рак О. І.
|
|
4. |
Літературно-музична композиція «Мово моя калинова» |
24.02.2022 |
Шевчик М. Г. |
|
5. |
Поетичний флешмоб – декламування віршів Тараса Шевченка.
|
10.03.2022 |
Івахів І. Я.
|
|
6. | Конкурс ілюстрацій до творів Т. Шевченка | 10-16 березня | Члени МК | |
7. | Науково-практична конференція «Світова велич Шевченка» | Ястремська Л. М. |
І V засідання Тема: Використання технології особистісно – діяльнісного підходу навчання в розвитку освітніх компетентностей учнів на уроках суспільно – гуманітарних дисциплін |
|||
Травень | |||
№ з/п | Зміст роботи | Дата, місце
проведення |
Відповідальні |
1. | Затвердження завдань до державної підсумкової атестації.
|
03.05. 2022
Новояворівський ліцей |
Члени комісії |
2. | Звіт голови МК про роботу в 2020-2021н.р. , об’єктивна оцінка досягнень та недоліків і визначення шляхів удосконалення роботи МК на наступний рік.
|
Кузьо О.Є.
|
|
3.
|
Звіти вчителів про рівень навчальних досягнень учнів, результативність роботи над індивідуальною навчально-методичною проблемою та педагогічними проблемами | Члени комісії
|
|
4. |
Методичний банк Огляд новинок методичної,психолого –педагогічної літератури
|
Шипка Н.М. |