План методичного об’єднання кафедри вчителів суспільно-гуманітарного циклу

                                                                                             ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                             на засіданні методичної 

                                                                         комісії вчителів суспільно-гуманітарного циклу

                                                            

                                          Протокол №1 від 07.09.2021 р.

                                                     Голова комісії     Ястремська Л. М.

 

План

роботи методичної комісії

вчителів суспільно – гуманітарного циклу

Новояворівського ліцею

 

  1. IV. Інформація про вчителів української мови і літератури,

зарубіжної літератури , історії та основ правознавства

Новояворівського ліцею

з/п

 

Прізвище, ім’я, по бат     батькові

 

Звання, кат категорія

Стаж           

             Проблема

 

1.

 

Білокопита Марія Василівна

 

 

в/к «Старший вчитель»

 

26 р.

 

Виховання почуття здорового патріотизму і національної самоідентичності на уроках української мови та літератури

 

2.

 

Винарчик Оксана Євгенівна

 

I кат.

 

8р.

 

Використання краєзнавчого матеріалу   на уроках історії

 

3.

 

Вус Світлана Володимирівна

 

в/к «Старший вчитель»

 

28р.

 

Розвиток критичного мислення на уроках зарубіжної літератури

 

4.

Грабовська Леся Василівна  

в/к «Старший вчитель»

27 р.  

Розвиток мовленнєвої культури учнів

 

5.

 

Шипка Наталя Михайлівна

 

в/к

 

16 р.

 

Народні пісні у творчості українських письменників

 

6.

 

Стасів Ольга Володимирівна

 

в/к «Старший вчитель»

 

23 р.

 

Розвиток творчих здібностей на уроках української мови та літератури

 

          

з/п

 

Прізвище, ім’я, по бат     батькові

 

Звання,

категорія

Стаж           

Проблема

 

 

7.

 

 

Шевчик Мар’яна Григорівна

 

 

в/к,

Старший вчитель»

 

 

26 р.

 

 

Інтерактивні технології на уроках української літератури

 

8.

Ястремська Леся Михайлівна  

в/к,

«Старший вчитель»

 

24 р.

 

Проблемне вивчення літератури у старших класах

 

9.

 

Рак Оксана Іванівна

 

 

в/к «Старший вчитель»

 

40р.

 

Виховання вдумливого читача на уроках літератури

 

10.

 

Мальчин Мирослава Михайлівна

 

I кат.

12 р.  

Розвиток критичного мислення та формування духовних цінностей особистості на уроках зарубіжної літератури

 

 

11.

 

Івахів Ірина Ярославівна

 

спеціаліст

 

3 р.

 

Розвиток духовності особистості засобами мистецтва слова на уроках української літератури

 

 

12 .

 

Мельник Ніна Дмитрівна

 

в/к,

«Вчитель- методист»

 

42р.

 

Самостійна робота та використання елементів інтерактивної методики на уроках історії

 

з/п

Прізвище, ім’я, по бат     батькові Звання, кат категорія Стаж              Проблема
 

13.

 

Кузьо Ольга Євгенівна

 

 

в/к

 

 

23 р.

 

 

Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках історії

 

14.

Барбара Михайло Михайлович  

в/к,

«Старший вчитель»

 

38 р.

 

Виховання патріотизму та національної свiдомостi на уроках історії та правознавства

 

 

15.

 

 

Шапельська Наталя Василівна

 

 

спеціаліст

 

6 р.

 

 

Формування критичного мислення на уроках історії

 

I.Вступ

У 2021 – 2022 н. р. методична комісія вчителів української мови і літератури, історії, основ правознавства та зарубіжної літератури Новояворівського ліцею складатиметься з вчителів НВК.

У цьому навчальному році ОМК працюватиме над проблемою:

«Розвиток креативного потенціалу учнів на уроках суспільно-гуманітарних предметів».

                 Завдання методичної комісії на 2021-2022 н .р.:

  • Реалізація Державних освітніх стандартів і впровадження інноваційних технологій у роботі.
  • Підвищувати роль предметів суспільно-гуманітарного циклу
  • Створювати умови для розкриття духовного і естетичного потенціалу учнів, формування національної ідентичності і почуття патріотизму на уроках та позакласних заходах.
  • Удосконалювати структуру та методи посилення уроків різного типу, активно зміцнювати між предметні взаємозв’язки, активізувати позакласну роботу.
  • Створювати належні умови для самореалізації учнів, що мають нахил до суспільно-гуманітарних наук, через участь в конкурсах, олімпіадах, районних та обласних конкурсах
  • Формувати в учнів уміння самостійно поповнювати знання, застосовуючи їх у своїй практиці.
  • Звертати більше уваги на диференційований підхід до слабо встигаючих учнів.
  • Традиції і новаторство у навчально-виховному процесі.
  • Здійснення нових підходів до організації навчання й виховання.
  • Постійно дбати про підвищення свого фахового рівня

 

Не зупинятися в пошуках, творити себе, бути щасливим і дарувати щастя іншим-тільки так можна відчути задоволення від своєї праці й побачити вогники вдячності в очах своїх учнів.

                  

II.      Мета діяльності

методичної комісії

вчителі суспільно-гуманітарного циклу

  1. Вивчення особливостей змішаного навчання та освоєння методів дистанційного навчання;
  2. Забезпечення безперервного удосконалення якості викладання, підвищення рівня проведення уроків;
  3. Впровадження інноваційних технологій навчання, використання найбільш доцільних форм і методів навчання;
  4. Розвиток творчих здібностей учнів для успішного оволодіння іншими освітніми галузями знань і забезпечення безперервної освіти;
  5. Створення оптимальних умов для розвитку та самореалізації учнів;
  6. Виховання потреб до навчання упродовж усього життя, свідомого ставлення до навчальної праці;
  7. Інтелектуальний розвиток учнів , виховання позитивних рис характеру;
  8. Впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної освіти й нових навчальних програм з усіх базових дисциплін.

        

III. Пандемія COVID-19 як основний виклик системі освіти

                                              у 2021-2022 н. р.

Світова освітянська спільнота зіштовхнулася в 2020 році з глобальним викликом, зумовленим пандемією, спричиненою поширенням коронавірусу SARS-CoV-2. Уряди більшості країн виявилися не готовими до такої масштабної пандемії, їхні практичні заходи формувалися ситуативно. Для протидії поширенню COVID-19 практично в усьому світі заклади освіти були тимчасово закриті. В Україні, за практикою зарубіжних країн, заклади освіти також були тимчасово закриті, навчальний рік 2019/2020 було завершено у дистанційному режимі. Дистанційний режим навчання, нові вимоги до забезпечення освітнього процесу стали викликом для вітчизняної системи освіти. Пандемія вплинула на звичні режими життя учнів/студентів, їх родин, викладачів, зумовила далекосяжні економічні та суспільні наслідки, загострила низку соціально-економічних питань, серед яких: -рівність доступу до навчання (різний рівень забезпеченості родин засобами для дистанційного навчання та неоднаковий доступ до якісного Інтернету); -забезпеченість школярів повноцінним харчуванням (певна категорія дітей харчувалася безкоштовно у школах); -надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами (діти з певними нозологіями не мають можливості отримувати освітні послуги дистанційно); -додаткові потреби домашнього догляду за дітьми (передусім стосується сфери дошкільної та початкової освіти); -інші соціально-економічні проблеми, зумовлені пандемією. Найбільш негативний вплив пандемії відчули діти, які перебувають у складних соціально-економічних умовах. Пандемія для таких дітей фактично перервала освітній процес, позбавила їх доступу до безкоштовного харчування, загострила проблеми з доглядом за ними, посилила економічні труднощі для їх батьків, які не змогли працювати та/або втратили роботу/бізнес.Уряд України досить швидко та адекватно відреагував на нові виклики, здійснив заходи, необхідні для забезпечення неперервності освітньої процесу. У період тривалого карантину у мережі Інтернет стали доступними уроки у цифровому форматі та онлайн ресурси для дистанційного навчання школярів. Також МОН врахувало фактор відсутності домашніх комп’ютерів із доступом до мережі Інтернет у частини учнів, особливо в малозабезпечених родинах та сільській місцевості. Було прийнято рішення про запровадження трансляції уроків для всіх класів з використанням можливостей телебачення. Зокрема, починаючи з 17 березня, низка телеканалів забезпечила трансляцію уроків із дисциплін, з яких учні мали складати ЗНО: українська мова та література, біологія, математика, історія. Міністерство провело перемовини з керівництвом провідних освітніх онлайн-платформ, результатом яких стала доступність освітнього контенту для широкого освітянського загалу та школярів. Серед сайтів-партнерів, які надали відеоконтент для трансляцій, платформа BeSmart (https://besmart.study); студія онлайн-освіти EdEra (https://www.ed-era.com); платформа масових відкритих онлайн-курсів Prometheus (https://prometheus.org.ua); платформа безкоштовних вебінарів з підготовки до ЗНО iLearn (https://ilearn.org.ua) тощо.

 

  • Поряд із зробленим, у 2021-2022 н. р. залишається необхідність подальшого опрацювання та розв’язання ряду наступних завдань:
  • -забезпечення освітнього процесу та догляду за дітьми у закладах дошкільної освіти;
  • -забезпечення надання освітніх послуг для дітей, які опинилися у
  • складних життєвих умовах та дітей з особливими освітніми потребами;
  • -забезпечення освітнього процесу у закладах професійної (професійно-технічної) освіти в частині організації практичних занять, що потребують фізичної присутності учнів;
  • -забезпечення практичних та лабораторних занять у закладах вищої
  • освіти (тренування пілотів, лабораторні роботи для здобувачів освіти природничо-математичного спрямування, практичні роботи студентів-медиків у лікарнях тощо);
  • -запровадження нових процедур отримання наукових ступенів в умовах карантину;
  • -матеріально-технічне забезпечення закладів освіти в умовах карантину (засоби для дистанційного та онлайн навчання, доступ до мережі, санітарно-гігієнічні засоби тощо).

Розв’язання вищезазначених проблем лягає на плечі МОН та місцевих органів управління освітою. Доцільним є урахування місцевих особливостей, зокрема в частині матеріально-технічної забезпеченості закладів освіти, наповнюваності класів та врахування епідемічного стану в регіоні. На сьогодні відповідні рішення стосовно чіткого зрозуміння можливостей нівелювання основних ризиків пандемії, забезпечення неперервності та якості освітнього процесу у закладах освіти України в 2021/2022 н. р. активно формуються.

 

План засідань методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарного циклу

I засідання

Тема: Освітня і самоосвітня діяльність вчителя в контексті розвитку інноваційного потенціалу

Вересень

з/п

Зміст роботи Дата, місце   проведення Відповідальні
1. Аналіз роботи методичної комісії за минулий навчальний рік 14.09.2021

 

Новояворівський ліцей

Кузьо О.Є.

Шевчик М. Г.

2. Обговорення і затвердження плану роботи методичної комісії на 2021 – 2022 н.р.   Члени комісії
3. Вибори нового голови методкомісії.

Ознайомлення з методичними рекомендаціями щодо

особливостей викладання предметів суспільно- гуманітарного циклу у 2021-2022 н.р.

 

Шевчик М.Г.

 

4. Методичні діалоги.

Обговорення та ознайомлення:

1.    Індивідуальних методичних тем,над якими працюють вчителі;

2.    Змін у програмах і підручниках ;

3.    Особливостей викладання предметів суспільно-гуманітарного циклу

  Члени комісії

 

 

Голова МО

Ястремська Л.М.

 

 

5.

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

Календар пам’ятних дат на 2021-2022н.р.

 

 

Урок пам’яті в 10-х класах: «Бабин Яр: пам’ять на тлі історії»

 

 

 

14.09.2021

 

 

 

 

29.09.2021

 

 

Мельник Н.Д.

 

 

 

 

Мельник Н. Д.

Барбара М.М.

 

 

 

 

 

7

 

 

 

8.

 

 

Організація дистанційного навчання у ЗЗСО в умовах пандеміїCOVID-19 .(доповідь)

Особливості змішаного навчання (доповідь)

 

Шапельська Н.В.

 

 

 

Винарчик О.Є.

 

 

 

9.

 

 

 

Аналіз результатів ЗНО з предметів суспільно-гуманітарного циклу за 2020-2021 н.р.

 

 

 

 

 

 

Члени комісії

 

 

   

 

 

 

                                                             

 ІІ   засідання

Тема: Навчання в умовах карантину. Активізація пізнавальної діяльності учнів засобами ІКТ

                                

                                        Листопад
№ з/п                Зміст роботи Дата,     місце

проведення

Відповідальні
 

1.

Обговорення роботи вчителів з обдарованими дітьми. Підготовка та участь учнів у I-III етапах предметних олімпіад та конкурсів ім.П.Яцика,Т.Шевченка  

01.11.2021

 

 

 

 

 

 

Члени комісії

Голова МК

Ястремська Л. М.

 

2.

 

Патріотичний виховний захід «Любіть Україну» (8іф(б) клас)

 

 

 

04. 11. 2021

 

Шапельська Н.В.

 

 

3.

 

Відкритий урок «Способи дієслів: дійсний, умовний, наказовий»

 

05.11.2021

 

 

Івахів І. Я.

 

 

 

 

4.

 

 

Конкурс читців поезій про мову «Лунай, величне наше слово»

 

 

 

 

08.11.2021

 

 

Івахів І. Я.

5. Брейн-ринг «Мовознавчики» (5-і класи) 12.11.2021 Білокопита М. В.

Грабовська Л. В.

6. Відкритий урок «Погляд сучасного читача на героїв твору «Наталка Полтавка»» грудень Шевчик М. Г.

 

 

 

 

                                                      ІІІ   засідання

Тема: Компетентнісно орієнтований підхід до навчання

                                

                                                         Лютий
№ з/п      Зміст роботи Дата,     місце

проведення

Відповідальні
 

1.

 

Інтелектуальна лінгвістична гра «Мовосад» (5-Б клас)

 

04. 02. 2022

 

Новояворівський ліцей

 

 

 

 

 

Вус С. В.

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

Літературна вікторина «Подорож у казку» (5 клас)

 

 

 

10.02.2022

 

 

Мальчин М. М.

 

3.

 

 

 

Літературно-музична композиція «О слово рідне, хто без тебе я?»

 

21.02.2022

 

Рак О. І.

 

 

4.

 

Літературно-музична композиція «Мово моя калинова»

 

24.02.2022

 

Шевчик М. Г.

 

 

5.

 

Поетичний флешмоб – декламування віршів Тараса Шевченка.

 

 

 

10.03.2022

 

Івахів І. Я.

 

6. Конкурс ілюстрацій до творів Т. Шевченка 10-16 березня Члени МК
7. Науково-практична конференція «Світова велич Шевченка» Ястремська Л. М.

 

 

                                            І V засідання

Тема: Використання технології особистісно – діяльнісного підходу навчання в розвитку освітніх компетентностей учнів на уроках суспільно – гуманітарних дисциплін

                                                            Травень
№ з/п    Зміст роботи Дата, місце

проведення

Відповідальні
1. Затвердження завдань до державної підсумкової атестації.

 

 

   03.05. 2022

 

Новояворівський ліцей

Члени комісії
2. Звіт голови МК про роботу в 2020-2021н.р. , об’єктивна оцінка  досягнень та недоліків і визначення шляхів удосконалення роботи МК на наступний рік.

 

 

Кузьо О.Є.

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

Звіти вчителів про рівень навчальних досягнень учнів, результативність роботи над індивідуальною навчально-методичною проблемою та педагогічними проблемами Члени комісії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

Методичний банк

Огляд новинок методичної,психолого –педагогічної літератури

 

 

 

 

 

 

Шипка Н.М.