Адаптація п’ятикласників до нових умов навчання.

П’ятий клас — один з визначних етапів у житті дитини.

Це не просто перехід від одного ступеня до іншого.

У початковій школі провідною була пізнавальна діяль­ність, головні спрямування дитини були зорієнтовані на навчання, для неї було важливе схвалювання вчителя, батьків за успіхи у навчанні.

Було цікаво вчитися, пізнавати нове!

На час переходу у 5 клас діти вивчили ази наук. Все більше на перший план виступає бажання спілкуватися з однолітками, бути прийнятим та визнаним. Тому на емоційне самопочуття дитини все більше впливає те, як складаються її стосунки з товаришами.

Суттєво змінюється характер самооцінки школярів цього віку (в цей перехідний пе­ріод можна говорити про кризу самооцін­ки). Незадоволення собою поширюється і на навчальну діяльність, здавалось би, вже опановану діяльність.

В результаті виникає психологічна незахищеність перед новим етапом розвитку, незадоволення собою, взаєминами з іншими критичність результатів навчання. Все це може стати, з одного боку, стимулом до розвитку, а може й негативно відбитися на характері, стати перешкодою для повно­цінного формування особистості.

Проблемним на перехідному етапі для п’ятикласників є складність адаптації у відно­синах з новими вчителями-предметниками, яка супроводжується часто конфліктами, взаємним незадоволенням. Авторитет­ний вчитель зникає, а на його місце приходять декілька, кожний зі своїми вимогами та підходом. Дитина губиться,і, і якщо пер­ші кроки взаємин невдалі, шукають винуватого: частіше вчителя, рідко — себе.

Тому для класного керівника необхідними є м’якість, увага, переживання за дитину, не допускається покарання.

Перебудова існуючого стереотипу — справа нелегка, яка потребує багато зусиль і часу. Процес, протягом якого йде становлення особистості п’ятикласника, залежить від того, наскільки успішно буде проходити перехідний етап.

Перехідний період з початкової школи в основному позначається на всіх учасників освітнього процесу:учнів,педагогів,батьків.Часто наслідки бувають негативними, що обумовлено:

-збільшення навчального навантаження,

-зміною режиму дня,

– різницею систем і форм навчання,

– відмінністю вимог з боку вчителів- предметників.